نقش واقعیت افزوده در صنعت بانکداری

نقش واقعیت افزوده در صنعت بانکداری

 با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی های نوین و بانکداری دیجیتال، موسسات مالی و بنگاه های اقتصادی دستخوش تغییرات شگرفی شده اند . امروزه اخبار بسیار زیادی در ارتباط با سرمایه گزاری بزرگان فناوری اطلاعات نظیر اپل و گوگل در ارتباط با تکنولوژی واقعیت افزوده شنیده می شود و همزمان بر توانایی های سخت افزاری تلفن های هوشمند افزوده می شود. این موضوع به طور قطع کاربرد فناوری واقعیت افزوده را به سرعت گسترش خواهد داد. در این بخش به بررسی نقش واقعیت افزوده در صنعت بانکداری می پردازیم:

 بررسی وضعیت فعلی تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت بانکداری و مالی:

 در حال حاضر کاربردهای گوناگونی از تکنولوژی واقعیت افزوده در کارهای روزانه بانکی و مالی وجود دارد. در ادامه به بررسی چند تجربه کاربرد از میان انبوه تجربیات در بانک ها و موسسات مالی گوناگون خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده نمونه های ساده ای از استفاده از فناوری واقعیت افزوده در صنعت بانکداری و مالی هستند و بانک ها باید برای رسیدن به نقطه قوت بزرگ واقعیت افزوده دو اتفاق مهم را رقم بزنند ؛ نخست اینکه با امکانات نامحدود واقعیت افزوده آشنا شده و سپس فناوری واقعیت افزوده را با فرآیند های موجود خود ادغام نمایند.

 • ایجاد نرم افزار جستجوی املاک(جهت حراج املاک در اختیار بانک) بر اساس واقعیت افزوده توسط بانک استرالیایی کامن ولث در سال۲۰۱۱ و گسترش دامنه استفاده از آن به انگلستان در سال ۲۰۱۲  

• ایجاد یک رابط کاربری جدید با تلفیق فناوری واقعیت افزوده و خوانش متن توسط بانک وستپک نیوزلند

• افزودن امکان واقعیت افزوده به نرم افزار موبایل بانک

ملی عمان جهت کمک به مشتریان و استفاده کنندگان از نرم افزار برای یافتن شعب و پایانه های ای تی ام و نمایش فروشگاه های مجهز به کارتخوان های بانک و اطلاعات مربوط به تخفیف ها و حراج های خرده فروشی در مراکز خرید.

 بانک‌ها باید با قراردادن خود به جای مشتریان، راه هایی را کشف کنند که مشتریان در حین اینکه از محرمانه بودن اطلاعات یقین دارند، از دریافت این سرویس ها شگفت زده شده و لذت ببرند.

 قدم های بعدی در بانکداری با واقعیت افزوده :

دنیای بانکداری در حال کشف روش ها و کاربردهای متنوع فناوری واقعیت افزوده برای ارائه خدمات به مشتریان و جذب مشتریان بالقوه است. به عنوان نمونه بانک معتبر سیتی بانک در حال توسعه یک میز بازرگانی مجازی برای استفاده بازرگانان و تجار جهت تجسم مجموعه داده های پیچیده است. این موضوع به تجار کمک می‌کند تا حجم زیادی از اطلاعات پیچیده را در زمان واقعی مشاهده، درک و دستکاری کنند. فناوری واقعیت افزوده در کاربردهای خرده فروشی به گونه متفاوتی عمل می کند. به عنوان نمونه یک سناریو می‌تواند خرید یک محصول از فروشگاه باشد. مشتری به چیزی که می‌خواهد بخرد نگاه می‌کند و نرم افزار قیمت و مشخصات ‌را نمایش می دهد. کاربر می تواند گزینه های مختلفی نظیر وام، انواع بازپرداخت، تخفیف های خاص و سایر گزینه ها را مشاهده کرده و پرداخت را نیز بوسیله نرم افزار انجام دهد.

 موسسه اروپایی ویزا در حال حاضر مشغول توسعه این مفهوم در نرم افزار بیلپر برای تحول تجربه خرده فروشی می باشد. در یکی از جدید ترین پایلوت های موسسه ویزا به مخاطبان یک برنامه مد اجازه داده شده است تا در لحظه با استفاده از نرم افزار بیلپر لباس های عرضه شده را سفارش دهند. 

اگر بانک از واقعیت افزوده استفاده نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟

 به سادگی اگر بانک ها از این قابلیت استفاده نکنند استارت آپ ها اینکار را انجام خواهند داد. موسسه گلدن ساچس معتقد است تا سال ۲۰۲۵ فناوری واقعیت افزوده به عنوان یک هدف پررونق برای رقبا، به یک کسب و کار ۸۰ میلیارد دلاری مبدل خواهد شد.

 با سرمایه گزاری شرکت هایی نظیر اپل و گوگل در فناوری واقعیت افزوده و اضافه شدن قابلیت های سخت افزاری در گوشی های هوشمند، در صورت عدم استفاده از این موقعیت بانک ها و موسسات مالی به سرعت با یک فرصت از دست رفته مواجه خواهند شد. قطع شدن ارتباط مستقیم مشتریان از موسسات مالی باعث از دست دادن اطلاعات حیاتی که می تواند کمکی برای توسعه بازار هدف و مشتریان باشد می گردد.

 اتحادیه اروپا نیز در راستای تسهیل استفاده از فناوری های نوین با ارائه دستورالعمل خدمات جدید پی اس دی تو باعث شده که استفاده از فناوری واقعیت افزوده و اجازه دسترسی به اطلاعات حساب و اطلاعات پرداخت آسان تر شود.

, , , ,
اشتراک:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.